Oyun Tasarımı

Kural 1: Hiç bir oyun etkileşim olmadan oynanamaz.

Kural 2: Bir oyun sonucu belirsiz olmak zorundadır. Çok basit olabilir. Çok zor olabilir.

Kural 3: Çok kolay değil, çok zor da değil. Zorluk seçimine izin ver.

Kural 4: Açılması hızlı olmalı kullanıcı yavaş sevmez.

Kural 5: Bir oyun yaparken kurallar belirlenmelidir. Belirlenen kurallar oyuncunun hareketlerini belirler.

Kural 6: Oyunun kuralları kesin, anlaşılır ve bütün oyuncular tarafından kabul edilebilir olmalıdır.

Kural 7: Oyuncuların kolayca fark edebilecekleri bir hedef(ler)i olmalıdır.

Kural 8: Oyun BENİ OKU veya YARDIM dosyalarına ihtiyaç duyulmaksızın oynanabilir olmalıdır.

Kural 9: Öğrenme süreçlerini anlamalısın.

Kural 10: Bilgisayar oyunları gerçek hayatı taklit eder veya değiştirir.

Kural 11: Oyunun teması ilk etkiyi yaratır.

Kural 12: Kavga ve Zorluklar oyuncunun motivasyonu için gereklidir.

Kural 13: Başarılar aynı zamanda çok motive edicidir.

Kural 14: Karakter ne kadar soyut kalırsa oyuncu kendisini o kadar karakterle aynı sayacaktır.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir