Unity C# Unity C#, Kullanıcı Input.GetKey Down Up

Input. ve Classları ile bütün kullanıcı inputlarını yakalar.

KeyCode. ilede bütün inputlar yakalanabilir PC, Telefon ve Konsol dahil.

// Basıldığında bir kere çalışır
Input.GetKeyDown

// Sürekli basılırken sürekli çalışır
Input.GetKey

// Bastıktan sonra parmak kalkınca çalışır
Input.GetKeyUp

// Space koduna basıldığında TRUE döner
// Diğer keyleride 
KeyCode.Space

Bu kodu Main Camera ya atıp deneyebilirsiniz. Play tuşuna bastığınız anda Main Camera bastığınız tuşları yakalayıp Console yazacaktır.

using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class Player : MonoBehaviour
{
    // Start is called before the first frame update
    void Start()
    {


    }

    // Update is called once per frame
    void Update()
    {


        if (Input.GetKeyDown(KeyCode.Space))
        {
            Debug.Log("Space Basıldı");
        }

        if (Input.GetKey(KeyCode.E))
        {
            Debug.Log("E Basılıyor");
        }

        if (Input.GetKeyUp(KeyCode.F))
        {
            Debug.Log("F Basıldı. Parmak Kalktı ? ");
        }




    }
}

Sonuç böyle bir şey olacaktır. Konsolda yazacak o kadar…

Konsol sonuç…

Yorumlar