Unity C# Unity C#, Coin, Puan, Loot Toplama

Şimdi birde loot yapalım.

Her oyunda bir hedef olur bizim hedefimiz şimdilik bu sarı top olsun.

Bir kaç ince detay var

  1. Is Trigger aktif olmalı bir event olarak objeyi kullanabilelim
  2. Fizik aktif olmalı Rigidbody componentini ekliyoruz
  3. Birde bu anlatıma özel malum topumuz şu an boşlukta düşmemesi için yer çekimini User Gravity kaldırın.

Önce Player objemizi Player ile TAG seçiyoruz. Bu şekilde koddan Player seçeceğiz.

loot.cs oluşturun ve bu kodu topa bağlayın. Topu seçip sağda inspector sürükleyip üstüne atın.

using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class Loot : MonoBehaviour
{
    // bu method dokunduğumuz nesneleri "other" kaydeder
    // kaydedilen veriyi  "Collider" ile  döndürmemizi sağlar
    private void OnTriggerEnter(Collider other)
    {
        // eğer topa (yani bana=this) Player çarparsa bu kod çalışsın
        if(other.tag == "Player")
        {
            // beni (this.gameObject) yok et (Destroy)
            Destroy(this.gameObject);
        }

    }

}

Artık topa deyince topu yok edeceksiniz…

Yorumlar